woensdag 11 juni 2014

Expositie Be my Guest II

Vorige week ben ik druk bezig geweest met het inrichten van de Be my Guest II expositie.
In het weekend van 31 mei/1 juni heeft bijna elke kunstenaar zijn/haar werk gebracht zodat we maandag 2 juni kunnen beginnen met het uitzetten van al het werk. Hoewel ik de curator en eindverantwoordelijke ben, is het heel fijn dat zoveel mensen komen helpen. Joke en Piet, Edo, Joris en Marjan zijn maandag, dinsdag en woensdag afwisselend erbij geweest en zonder hen had ik het niet kunnen doen want het is een hele klus geweest. Het eindresultaat mag er zijn en we gaan dan ook woensdagavond tegen half zeven tevreden naar huis.
Ik ben donderdag en vrijdag even "vrij", hoewel dat resulteert in het emailen van herinneringen voor de expositie, cadeautjes halen voor alle mensen die meegeholpen hebben + cadeaus voor alle gastoptredens. Tussendoor nog even naar Helene de fysiotherapeut omdat mijn fybromialgie opspeelt en ik nauwelijks op mijn voeten kan staan, laat staan lopen. Ik mag wel een rollator (geen geintje) maar gelukkig helpt de behandeling zodat ik zaterdag voor de opening weer redelijk 'uit de voeten' kan. Wel zit ik zoveel mogelijk met mijn benen omhoog en probeer alles vanaf de bank en de iPad te regelen.
Vrijdag wordt de installatie van Piet Vos nog geplaatst, maar ook daar zijn Joke en Piet gelukkig bij zodat ik niet naar de Artfarm hoef.
Zaterdag is de opening. Door het mooie weer, de leuke speech van Eric Beets en het optreden van the Savoy Jazzband is het een bijzonder geslaagde opening! Hele goede opkomst ook, meer dan 100 man, vele bekenden en zelfs Sam Middleton en zijn vrouw Hansje komen ons met een bezoek vereren. Door de goede zorgen van Joke en Piet blijft iedereen lekker plakken en genieten van de kunst, de muziek en de gezellige sfeer. Ondertussen blijf ik regelen en iedereen te woord staan, hoewel ik lang niet iedereen gesproken heb, en plof tegen half zes, eindelijk met een drankje, op mijn eigen bank in mijn atelier neer.
Zondag 1e Pinksterdag ben ik thuis. Dat vind ik wel vervelend maar ik moet nog dingen klaarmaken voor SCHoK, de Schoorlse Kunsten, bovendien merk ik dat ik ook even mijn rust nodig heb. Ondertussen gaat het op de Artfarm gewoon door. De expositie is open van 11-17u en een aantal kunstenaars zijn aanwezig. Dat is voor de bezoekers heel leuk natuurlijk en ook deze dag is het aantal behoorlijk. Zo'n 180 in totaal.
Maandag 2e Pinksterdag is het wederom stralend weer en wordt het wel erg warm binnen in de hal en mijn atelier. Gelukkig kunnen we gezellig buiten zitten wat veel aanwezige kunstenaars en bezoekers doen nadat ze de expositie en, niet te vergeten, de beeldentuin en de uitstalling en oude auto van Sietse Wiersma hebben bewonderd. Ook de installatie 'het Warmenhuizengevoel' van Piet Vos trekt genoeg bezoekers.
Om half vier is het optreden van Conny Lahnstein en Elbert Gonggrijp. De gedichten van Elbert en de zang van Conny zijn een mooie combinatie met de kunst. Conny sluit af met het lied 'Inspiratie' uit de musical Joe. Iets waar we ons allemaal wel in kunnen vinden. Én een nummer dat we tijdens het interview in mijn radioprogramma Kunst Compleet gedraaid hebben. Tenslotte is het daar allemaal mee begonnen met deze interviews.
Ook deze dag is weer zeer geslaagd. Veel bezoek (zo'n 150), goed weer, goede sfeer, iedereen vindt de expositie fantastisch, veel complimenten ook voor ieders werk.
Kortom, 'Be my Guest II' kan de boeken in als TOP! :)

Voor ons gaat het echter de afgelopen dagen nog even door. De laatste loodjes zo gezegd: werk ophalen van de kunstenaars, gang opruimen, foto's mailen, blog schrijven, klaarmaken voor SCHoK, de installatie van Piet verhuist naar de gang etc. etc.
Joke en Piet gaan volgende week een weekje op vakantie. Dat doen ze goed.
Ik denk dat ik volgende week, na SCHoK, in de tuin zit met een boek. Wel met de benen omhoog!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten