donderdag 23 juli 2020

Corona - April 2020


Ik mag me gelukkig prijzen. Echt.
Ik kan nog naar mijn atelier, geef online lessen en kan weer naar de radio sinds twee weken. De omstandigheden vragen wel een aantal aanpassingen en ook ik heb weleens een slechte dag maar alles bij elkaar genomen, mag ik niet mopperen. (over geld praten we maar even niet)
Ik mag me gelukkig prijzen. Echt.
Zo ook vanmorgen. Vrijdagochtend is n.l. mijn radioprogramma Kunst Compleet bij RTV80 en dat lag even stil door omstandigheden. Gelukkig is Robin de reddende engel, of ik, het is maar hoe je het bekijkt, dus kunnen we weer live uitzenden.
Geen gasten in de studio maar wel aan de telefoon. Eerst Helen Botman en Peter van Vleuten over hun red couch concerten (elke zondag om 17u) en de coronaconcerten (kijk op de gelijknamige website) en daarna gaat het over de KCB film ‘Betekend’.
Nou is een live programma altijd een beetje tricky, er kan n.l. vanalles misgaan, maar live telefonische interviews zijn dat helemaal. Voor je het weet heeft de gast opgehangen terwijl dat nog niet moet, krijgen we geen contact dus draaien we twee soms drie songs achter elkaar, valt de verbinding weg of komt een gast helemaal niet aan de telefoon. ðŸ˜¬
Dat laatste gebeurde vanochtend. Koudwatervrees?! Kan gebeuren natuurlijk. We konden er hartelijk om lachen en de gast die eigenlijk al geweest was, loste het prima op door zelf dan maar de KCB film aan te prijzen terwijl een ander dat dus had moeten doen. (Beetje vaag maar ik noem geen namen)
Radio maken is een van de leukste dingen die er bestaan dus ook dit soort live uitzendingen (vind ik) en ik mag me gelukkig prijzen dat het nog steeds door kan gaan, zeker in deze tijd. Écht. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten