zaterdag 28 maart 2015

Eerste Netwerkbijeenkomst 'Vrouwen in de Kunst'

Gisteren hadden we de eerste netwerkbijeenkomst 'Vrouwen in de Kunst' in mijn atelier.
Een goede eerste bijeenkomst met Erna, Gerda, Simone en ik. Een paar vrouwen hadden helaas afgezegd maar we hopen dat ze er de volgende keer bij kunnen zijn.
Het netwerk is bedoeld om contacten en ervaringen uit te wisselen en elkaar te helpen en te versterken als dat nodig is. Er zijn veel grote netwerken waar je je bij kunt aansluiten maar het lijkt mij goed om met een niet al te grote groep op een persoonlijker vlak ervaringen uit te wisselen. Het kan ook een praktisch nut hebben door b.v. een bepaald onderwerp te bespreken, een gastspreker uit te nodigen of te brainstormen met elkaar over een bepaald probleem dat je tegenkomt in de kunst.
Deze eerste keer hebben we vooral kennisgemaakt met elkaar en elkaars werk, en per persoon geformuleerd wat we aan het netwerk denken te hebben.
Twee praktische punten kwamen al meteen op tafel: n.a.v. het voorbeeld van Gerda, n.l. alle afspraken noteren als je b.v. een expositie organiseert waarbij veel andere instanties betrokken zijn. Ook al ben je daar niet goed in, wel doen!
En Simone stelde voor het document voor de btw-aangifte dat zij gemaakt heeft naar iedereen te mailen. Misschien hebben anderen er ook iets aan.

Ik vond het al meteen een leuke en nuttige bijeenkomst.
De volgende bijeenkomst is vrijdag 30 oktober a.s., ook weer van 15.00-17.00u in mijn atelier.



Werk van Gerda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten