vrijdag 24 april 2015

Collages voor Historische Vereniging Alkmaar

Op het ogenblik ben ik druk bezig collages te maken voor het jubileumboek van de Historische Vereniging Alkmaar. De vereniging bestaat dit jaar 90 jaar en in het kader hiervan wordt een jublileumboek uitgegeven met kunst uit/van Alkmaar.
Nu zijn veel Alkmaarse kunstenaars, waaronder ik, gevraagd werk te maken die het onderwerp Alkmaar hebben. Elke kunstenaar kon een Alkmaarse wijk of gebouw uitkiezen en ik heb gekozen voor de Spoorbuurt. Twee jaar geleden heb ik n.a.v. de expositie Buurtwerk/Kunstwerk in de kunstuitleen een film en gedicht gemaakt, ook omdat we daar negen jaar gewoond hebben, en daarvan ga ik nu een fotostill en hetzelfde gedicht inleveren.
Daarnaast maak ik ook twee of drie collages in het vertrouwde thema 'Urban Landscapes' en ook hiervoor heb ik de Spoorbuurt gekozen.
Volgende week moet het af zijn, inclusief tekst, dus ik moet wel een beetje opschieten!
Eén collage is in ieder geval al zo goed als af.
De expositie van alle kunstwerken en de feestelijke presentatie van het jubileumboek is op 9 september a.s. in de Grote Kerk in Alkmaar.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten