vrijdag 11 maart 2016

Interview met Gerda Kruimer en Nico Kool

Vorige week vrijdag had ik twee telefonische interviews in mijn radioprogramma Kunst Compleet.
De eerste was met beeldend kunstenaar Gerda Kruimer, die van 6 maart t/m 27 maart in Expo, Koel310 exposeert.
Gerda maakt autonome abstracte tekeningen en beelden/installaties die de lijn als uitgangspunt hebben. Voor de expositie BETEKENEN in Expo wordt een deel van de muren van de tentoonstellingsruimte het kader voor de installatie-tekeningen. Aangevuld met autonome twee- en driedimensionale tekeningen wordt de gehele ruimte tot een eenheid van tijd, plaats en handeling.
Een mooie expositie, zeker de moeite waard om even te gaan kijken!
Het tweede interview heb ik met Nico Kool over de Urban Landscapes-expositie, ook in Expo, Koel310. Goed voor ons om ook even wat meer aandacht te krijgen via de radio. Als mijn naam niet genoemd wordt, is het geen probleem. :)
Nico vertelt uitgebreid over Urban Landscapes en m.n. over de verstedelijking in het HAL-gebied. Voor Nico is het ook een persoonlijk verhaal omdat hij, geboren in 1948, veel van de veranderingen heeft meegemaakt. De andere kunstenaars komen voor een groot deel uit Noord Holland dus we zullen zien hoe zich dat vertaalt tijdens de expositie.
Urban Landscapes-Sharing Territories is te zien vanaf 3 april t/m 1 mei a.s.

De muziek heb ik deze keer uitgekozen, o.a.: Katie Melua, Coldplay en Ed Sheeran.

Vandaag was de herhaling.

www.expo72.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten