maandag 24 november 2014

Opening exposities 3 x ABSTRACT

Gisteren was de opening van de 3 x ABSTRACT exposities. Het was echt in één woord fantastisch!
We begonnen om 15.00u in Kunstuitleen Alkmaar met het openingswoord van Lien Miedema, directeur van de kunstuitleen, en een hele leuke en goede speech van kunsthistoricus Bertus Bakker over Abstracte Kunst. Ook noemde hij nog even alle deelnemende kunstenaars en dat deed hij uitstekend. Het publiek was in groten getale op komen dagen en het was echt bomvol in de expositieruimte. Veel goede reacties ook op de expositie, fijne sfeer en dit was nog maar het begin van de middag.
Vervolgens gingen we met veel mensen door naar het Grafisch Atelier waar om 15.45u de opening begon. Ook hier een bomvol Grafisch Atelier én goede grafisch abstracte kunst, begeleidt door het muziekduo van Frank Stolwijk. Leuke sfeer ook maar door de beperkte ruimte kreeg ik het al gauw wat benauwd waardoor ik de rest van de tijd (wat niet veel was omdat we nog door moesten naar Expo72) buiten heb gestaan. Ik was natuurlijk niet de enige en met een paar mensen hebben we het gebouw van het Grafisch Atelier, de voormalige Wilhelminaschool, nog uitgebreid besproken en bewonderd.

Toen door naar Expo72 aan de Koelmalaan. Daar werden we bij de voordeur opgewacht door de mannen van Expo72 met een consumptiebon en een sfeervol aangeklede hal met kaarsen. De expositieruimte was nog dicht maar in het café speelde trio Footprints. Ook hier al een goed gevuld café, veel mensen pikten deze derde opening nog mee, en hier scoorde ik mijn eerste welverdiende glaasje prosecco. Het was zó druk dat ik nauwelijks tijd gehad heb voor een drankje. Maar beter dat natuurlijk dan helemaal geen publiek!
Chris Duinmeijer opende vervolgens de expositie in Expo72. Naar wat ik gehoord heb een goed praatje maar helaas kon ik er niets van verstaan. Dat is jammer natuurlijk maar het ging er mij vooral om dat het publiek het leuk vond en dat bleek gelukkig zo te zijn. Overigens zal niet iedereen dat vinden maar dat hou je toch.
Dan de expositie in Expo72. Wat mij betreft de kers op de taart en ik ben dan ook blij dan we hier geëindigd zijn. Ook hier heel veel goede reacties, ook voor mijn eigen schilderijen en de organisatie van deze kunstmanifestatie. Mensen zijn echt enthousiast en complimenteren ons met de professionaliteit. Echt drie exposities die je gezien moet hebben en gelukkig nog te zien t/m 4 januari!
Tegen half zeven gaan we naar huis. Moe maar voldaan zoals dat heet.
Persoonlijk ben ik heel blij dat we dit binnen zo'n korte tijd voor elkaar hebben gekregen en dat het op alle drie de lokaties zulke goede professionele exposities zijn geworden. Met dank aan Frits, Lien, Ellen, Marja, Bram, Marvin en Joris en iedereen op de lokaties die ook meegewerkt hebben.
Nu is het nog wachten op de subsidie van de gemeente! :)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten