vrijdag 5 juni 2015

Interview: Tja, met wie eigenlijk?

Afgelopen vrijdag 29 mei stond er een interview met Ton van Groeningen gepland in mijn radioprogramma Kunst Compleet. Ton is regisseur bij de Theatergroep in St.Pancras en afgelopen weekend speelden ze De Storm (van Shakespeare) in en rond zwembad de Bever in St.Pancras.
Een groot theaterstuk met plaats voor zo'n 250 man publiek.
Ton zou naar de studio komen maar al wie kwam, géén Ton!
Om vijf voor elf, mijn programma begint LIVE om elf uur, zaten Ron en ik met de handen in het haar. Want wat te doen? Ton konden we niet bereiken en de reserve-uitzending, voor dit soort calamiteiten, hadden we het afgelopen jaar al een paar keer gebruikt. Bovendien had ik nog een telefonisch interview afgesproken met Jaap Borgers van SchoK om half twaalf en dit wilde ik eigenlijk wel door laten gaan.
Dan maar proberen iemand anders van de Theatergroep aan de telefoon te krijgen. Voor de studio is het dan al te laat. Het is sowieso een hachelijke onderneming want zie maar eens binnen vijf minuten iemand in de uitzending te krijgen als je al moet beginnen. Dat wordt dus extra lang de begintune draaien en twee muzieknummers i.p.v. één en dan maar hopen dat je binnen die tijd iemand aan de lijn krijgt.
Gelukkig krijgen we via zijn vrouw Willem van Doorn aan de telefoon. Willem is een oude bekende en speelt mee in De Storm. Hij is aan het werk maar wil heel graag iets over de Storm vertellen nu Ton niet op is komen dagen. Dit interview duurt zeker een kwartier, ik laat hem ook maar een beetje begaan, kan ik ook een beetje tot rust komen, en zo zitten we goed in de tijd voor het interview met Jaap Borgers. De Storm wordt in ieder geval goed besproken en daar ging het tenslotte om.
Na nog twee muzieknummers en de agenda is Jaap Borgers van SchoK aan de beurt.
Ondertussen heeft Ton zelf naar de studio gebeld. Hij had zich verslapen en was het ook gewoon vergeten na de drukke maar geslaagde premiere van de avond daarvoor. Met duizendmaal excuus natuurlijk. We spreken af na Jaap en weer 2x muziek, toch nog een kort telefonisch interview te doen.
In de muziek belt vervolgens Jurriaan Klomp, organisator bij de Theatergroep, heel St.Pancras lijkt inmiddels op de hoogte, met de vraag of hij nog iets kan betekenen. Dat is aardig maar ik verzeker hem dat Ton nog aan de telefoon voor een kort interview komt. Vervolgens belt Ron Ton, nog steeds tijdens de muziek, en neemt Ton niet op! We krijgen de voicemail en dat duurt even.....
Nu zitten we allebei wel erg in de stress Ron en ik. Ons stressniveau was net weer gedaald maar nu zitten we allebei weer tot ons plafond. Net voor de muziek is afgelopen, besluit ik nog éėn keer te bellen en dan......neemt hij op!
Phew! Toch nog gelukt! Net voor twaalven nemen we afscheid en kan de eindtune van Kunst Compleet gestart worden.
Je kunt Ron en mij inmiddels uitwringen en ik lig dan ook verder de hele middag voor jaffa op de bank. De luisteraar zal er waarschijnlijk niet zo veel van gemerkt hebben en dat is natuurlijk nou net de bedoeling.
De Theatergroep speelde overigens De Storm nog twee keer en volgens de berichten was het een succes.

Muziek deze keer uit De Storm; de Storm, Drenkeling en Voor de Bakker maar ook The Flood van Take That en Escapist van Waylon.

Geen herhaling deze keer. En we zijn een aantal weken op vakantie dus hopelijk tot augustus!

De Theatergroep met De Storm





Geen opmerkingen:

Een reactie posten